פקחים בירושלים מחלקים 'התראות': דרישה לסגור את החנויות בשבת

    מני גירא - שוורץ No Comments on פקחים בירושלים מחלקים 'התראות': דרישה לסגור את החנויות בשבת
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (שלישי) נחשף בכלי התקשורת כי בכוונת עיריית ירושלים לפעול לסגירת עסקים במרכז הבירה המחללים שבת ומפרים את החוק – זאת לאחר מאבק החרדים בסגירת מתחם 'יס פלאנט' – מאבק שנחל לבנתיים כישלון.

    הבוקר נחשף ב'מדברים אקטואליה' כי ככל הנראה – מאחורי הקלעים של פרסום התוכנית עומד גורם בעל אינטרס ואף יתכן שהגורם הוא חרדי שמטרתו להביך את ברקת ולאותת לו על אי שביעות רצון מהתנהלותו.

    לאחר מכן הבוקר, אמר סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש מ'יהדות התורה' ב'מדברים אקטואליה' כי "כל דבר שיביא לצמצום חילולי השבת, נברך עליו, עם זאת, מעבר לדיבורים, אנחנו מצפים למעשים ולביצוע ההחלטות בפועל".

    לדבריו של סגן ראש העיר, "נדרוש לאכוף את חוק העזר הקיים, ולסגור את החנויות, כמו שאוכפים חוקי חנייה ותכנון ובנייה, ככה ייאכפו גם חוקי המנוחה".

    20150819073555

    דייטש דיבר על מעשים, ואכן לא עברו שעות בודדות ופקחי עיריית ירושלים החלו לחלק מכתבי התראה למכולות בירושלים בדרישה לסגור אותן החל משבת בתאריך – 5 בספטמבר, העסקים גם הוזהרו – כי במידה והם ייפתחו בשבת – הם צפויים לקנסות.

    מנגד, ב'התראה' עצמה שחולקה על ידי הפקחים נכתב כי הדרישה לסגור את החנויות בשבת, היא 'מייד וכל הזמן' ולא כפי שפורסם במכתב המצורף שתאריך הדרישה לסגירת החנויות הוא ה- 5 לספטמבר.

    20150819074021

    מעיריית ירושלים אמרו היום כי "מדובר בהנחיה של היועץ המשפטי לעירייה בעקבות פסיקת בג"ץ בנוגע למרכולים בתל אביב, שלפיה חלה חובה על העירייה לקבוע מדיניות אכיפה לאי קיום מסחר בשבת. על כן הוגדרו אזורים שונים בעיר שבהם תהיה אכיפה מופחתת ובהם תהיה אכיפה מוגברת. יצויין כי אין כל שינוי בחוק ובסטטוס קוו הנהוג במשך שנים בירושלים שלפיו בשבת מותר לפתוח בעיר בתי קולנוע, מקומות בילוי ומסעדות וחל איסור על מסחר ותחבורה ציבורית. מדובר בשמונה מרכולים מתוך מאות עסקים הפתוחים בירושלים בשבת".



    0 תגובות